"/""" Caro's Kaartjes: Valentine bonbon box {tutorial}

Pagina's

11 februari 2013

Valentine bonbon box {tutorial}


Click on the photo to enlarge
Klik op de foto voor vergroting

Afgelopen weekend ben ik bezig geweest om een klein 
Stampin' Up!® valentijnsprojectje te maken.
Het is een doosje geworden met daarin een chocolaatje in hartjesvorm.
Hieronder volgt een tutorial/lesje.

Wat heb je ervoor nodig?
  • Een stuk cardstok/kaartkarton van 4x8 inch
  • Een strook (More Amore Specialty) designpapier van 1.3/4 inch breed.
  • Een stukje lint
  • Chocolaatjes! Ik heb onderstaande doos bij het Kruidvat gekocht.
  • Aluminiumfolie (om de chocolaatjes mee in te pakken - je kunt natuurlijk ook al ingepakte chocolaatjes kopen)
  • Een framelit in de vorm van een hartje (Hearts a Flutter framelits)
  • slitpunch of een kleine ronde pons
  • En wat producten om je doosje te versieren.
In mijn geval:
  • Itty Bitty Banners stempelset + Bitty Banners framelits
  • That's the ticket stempelset (Spring/Summer catalogus pag. 27)
  • Ticket Duo Builder pons
  • Small heart pons
  • Bitty Butterfly pons


De chocolaatjes heb ik ingepakt in aluminiumfolie.
Je kunt het folie met de glimmende kant gebruiken, maar probeer ook eens de andere kant uit!
Dan krijg je een mooie matte variatie.

Het stuk cardstok ril je met de smalle kant boven op 1 ", dan draai je je cardstock om en ril je de andere zijde ook op 1"
Met de lange zijde boven ril je vervolgens op 2, 3, 5 en 6 inch
Nu knip je zoals aangegeven in blauw op onderstaand plaatje de zijkanten weg tot de 2e rillijn.
De overige zijrillijnen knip je in (rode lijnen).
Zie onderstaand plaatje.



Nu snij je het stuk designerpapier van 1.3/4 inch breed in 3 stukken van 
1.3/4 bij 1.3/4 inch en nog 2 strookjes van 1.3/4 bij 3/4 inch.
Op onderstaande foto zie je hoe je de stukjes designerpapier op het doosje kunt plakken.
Daarna stans je een hart uit aan de kant waar je de zijkanten niet hebt weggeknipt (zoals op de foto hieronder).



Om het doosje wat makkelijker in elkaar te vouwen heb ik nog een klein hoekje afgeknipt van het middelste vierkant (zie foto hierboven). Nu kun je de kleine zijflapjes naar binnen vouwen en deze aan de middelste zijflappen plakken. Plak nu het chocolaatje op zijn plaats onder het hartje in het midden van het doosje.
Het is een beetje mikken!
De bovenste zijflapjes plak je aan het basisdoosje en dan ziet je doosje er als het goed is net zo uit als de foto hieronder. Ik heb een klein gleufje gemaakt met de slitpons om het lint doorheen te halen, maar je kunt ook een hele kleine ronde pons hiervoor gebruiken als je geen slitpons hebt.


Om het geheel wat af te maken heb ik er de Bitty Banner tekst for you op geplakt.
Om het wat speelser te maken zou je kunnen overwegen om deze tekst schuin op te plakken. Ook erg leuk!

Het doosje heb ik gesloten door een lintje om het doosje te doen, vervolgens het lint door het gleufje gemaakt met de slitpons te halen en dicht te knopen.
Daarna de bovenkant nog wat versiert met gestempelde tickets, een hartje en een vlindertje en voila! dan ziet je doosje er zo uit (zie onderstaande foto):


Ik hoop dat jullie het een leuk projectje vinden en dat het een geslaagde tutorial is geworden.
Laat gerust weten wat je ervan vindt!

Overzicht van gebruikte Stampin' Up!® producten:  
Stempels: That's the Ticket, Itty Bitty Banners
Papier: Very Vanilla cardstock, More Amore Specialty Designer Series Paper 
Inkt: Primrose petals, Pool Party
Acc.: Ticket duo builder pons, small heart pons, bitty butterfly pons, Hearts a Flutter framelits, 3/8" stitched satin ribbon Primrose petals en Rhinestone Basic Jewels.

Tot stempels!

Photobucket

25 opmerkingen:

Anne-Marie zei

Niet meer van die leuke dingen plaatsen hoor, mijn wensenlijst wordt veeeel te lang (krijg ruzie met manlief!)! Enig doosje, ben gek op kleine doosjes met chocolade! Bedankt voor het delen!
xxx

Monique Kools zei

Leuk lesje hoor! Is dat ik ziek ben en niet naar de stad ga/kan morgen, anders had ik voor de 14e wel een paar doosjes kunnen maken. Maar ik onthoud het gewoon komt vast een gelegenheid om het uit te proberen.
groetjes Monique

Eveline zei

Heel erg leuk.
Eveline.

Cornelie zei

Ziet er top uit zeg!!!!

Gerda zei

Oh geweldig. Na Kristal nu ook bij jou een tutorial. Ik vind hem geweldig. Dank je voor het delen.

Gr, Gerda

Creations by Jolan zei

Lol deze doos vond hem geweldig xxx

Joke zei

Leuke tutorial.
groetjes Joke

Erna Logtenberg zei

superleuk Caro! bedankt voor je tutorial! Xx

Iris zei

Hi B1,

Ze zijn weer geweldig, dank voor de inspiratie.

Groet,
B2

Nadine zei

Het is dat ik al een ander ontwerp heb voor mijn bruiloft-bedankjes, anders deed ik deze! Super leuk zijn ze en een duidelijke uitleg, toppie!

Marjan zei

Hartstikke leuk zijn ze en de tutorial is erg duidelijk!

Maartje zei

Leuk joh, zo'n doosje! Ga ik zeker een keer proberen! Ook leuk voor restjes papier :). Tot vanavond! Groetjes Maartje

diana68 zei

helemaal leuk Caro, de uitvoering en de uitleg. Oftewel supersss

diaan x

Anneke Keizerwaard zei

Leuk hoor die kleine doosjes, altijd makkelijk om even te maken.

Gr. Anneke

Maaike de Ridder-Sack zei

Ziet er supergaaf uit Caro! Dankjewel voor de les!
liefs, Maaike

scrappingtwins zei

Leuk doosje en tutorial.
Grx de twins

scrappingtwins zei

Wat een lief doosje.

Groetjes de twins

Judith zei

Hoi Caro,

Ik kwam via via op je blog terecht. Ik heb even rondgekeken en wat maak je leuke kaarten/projecten. Echt supermooi allemaal! Ik ga je volgen en kom zeker vaker een kijkje bij je nemen. Jammer dat je hier niet in de buurt woont zo'n gezellige party van een paar posten terug lijkt me erg leuk, ik heb namelijk nog niet kennis gemaakt met de producten van stampin up. Maar zie er op verschillende blogs leuke materialen tussen zitten.

Fijne dag

Groetjes Judith

anita01 zei

Ja hoor het is weer smullen van jou hand, geweldig leuk.

Warme groetjes,
Anita

"Die Guthe" zei

You're blog is wonderful!!
You make nice things.
I'm a new follower an will be comming back soon, nice greathings
Gabi.

"Die Guthe" zei

What a nice blog, love the things you make.
Now i'm a follower and will be back soon.
Nice greathings
Gabi

Maaike de Ridder-Sack zei

Tja, ik had al gezegd dat ik hem supergaag vond, maar nu ik hem in het echt heb gezien, vind ik hem nog mooier! Bedankt hoor Caro!
liefs, Maaike

Stampin Syl zei

Heel erg leuk! Zeker met die slit en dat lint, dat is weer eens een andere sluiting!

Wendy ten Hove zei

Leuk gemaakt! Zo lekker vrolijke kleurtjes ook!
Groetjes, Wendy

MarvA1ix zei

Very cute box project. I would love to make them for wedding favors. I hope to give one a try.

Misschien vindt je deze blogposts ook leuk om te bekijken: