"/""" Caro's Kaartjes: Makkelijke Maandag - #TGIFC142 - In de bloemetjes zetten

Pagina's

15 januari 2018

Makkelijke Maandag - #TGIFC142 - In de bloemetjes zetten



Hallo allemaal, 

Vandaag hou ik weer een Makkelijke Maandag!
Dit kan soms een Clean & Simple kaartje zijn en soms een ander kaartje bijvoorbeeld naar aanleiding van een schets. Ik hou ervan om kaarten maken naar aanleiding van schetsen, dit heb ik al eens eerder geschreven op mijn blog. Het was al veel te lang geleden, dat ik op die manier een kaart gemaakt heb.
Al is dat wel een makkelijke manier om tot een leuk resultaat te komen, vandaar dat ik vandaag dit principe heb gekozen voor de Makkelijke Maandag.

Nieuw is ook dat een aantal teamgenootjes gezellig met mijn meedoen met de makkelijke maandag.
Onderaan mijn blog kun je de linkjes vinden naar nog meer Makkelijke Maandag inspiratie.
Hoe leuk is dat?! 


Via mijn lieftallige en zeer getalenteerde Amerikaanse collega Dena Rekow, zag ik de schets van TGIF challenges (Thank God It's Friday challenges) voorbij komen. Ik had er meteen een idee mee, dus ik ben snel aan de slag gegaan.

Ik heb de schets op 3 verschillende manieren uitgewerkt in dezelfde stijl. Hiervoor heb ik de schets gekanteld en heb ik een andere kaartmaat gebruikt.

www.carooskaartjes.blogspot.com

Voor de eerste kaart heb ik de schets een kwartslag gedraaid, zodat ik een staande kaart kon maken.
Ik heb de layout simpel gehouden, zodat de prachtige embossingfolder goed tot zijn recht komt.
Deze Quilt top embossing folder stond in de afgelopen Herfst/Winter catalogus 2017, maar is nog steeds bestelbaar. Dit is één van de producten die mee door zijn gegaan, maar die niet in de Lente/Zomer catalogus terug te vinden zijn. Zonde! Want hij is zo leuk! Vandaar dat ik 'm vandaag even in het zonnetje zet. De Quilt top embossing folder is te bestellen met bestelnummer 144687 en hij kost €10,80. 

www.carooskaartjes.blogspot.com

Voor de 2e kaart heb ik de schets een kwartslag gedraaid in een liggende variant uitgewerkt.
Net als op de eerste kaart heb ik weer de mooie embossingfolder gebruikt en heb ik de kaart verder aangekleed met de prachtige nieuwe Nederlandse stempelset In de Bloemetjes zetten met de bijbehorende stansen set (Petals and More framelits stansen).

De bloemen heb ik ingekleurd met Stampin' Blends, de nieuwe alchohol markers van Stampin' Up!®

www.carooskaartjes.blogspot.com

Tot slot besloot ik de schets nog uit te werken zoals hij bedoeld was, maar ik had nog een lange kaart in mijn map met kaartkarton zitten. Dus ik besloot deze te gebruiken.
Aangezien de spulletjes van de andere twee kaarten toch nog op mijn bureau lagen heb ik dezelfde stijl aangehouden, dat was wel zo makkelijk.

De tekstjes zijn geembosst met wit embossing poeder en daarna uitgestanst met het label stansje uit de Petals and More framelits stansen.

De kleuren heb ik klassiek gehouden, zodat de kaarten een ietwat chique uitstraling hebben gekregen, terwijl ze eigenlijk helemaal niet zo moeilijk zijn om te maken.

Meer leuke inspiratie voor de Makkelijke Maandag kun je vinden bij mijn teammaatjes:
Heel veel stempelplezier gewenst deze week.

Fijne maandag en Tot Stempels!




Voor bovenstaande kaartjes heb ik de volgende Stampin' Up!® producten gebruikt:





Whahooo, ik heb deze uitdaging gewonnen!
De strijd is om de eer, maar ik ben toch helemaal heppie de peppie.
Al gaat het om het meedoen, winnen is stiekem toch wel leuk 😃

5 opmerkingen:

Miriam zei

Wat een mooie set kaarten! Vind ook de kleurencombi super...

Danielle zei

Mooie kaarten geworden zeg. Die embossing folder heb ik ook net besteld, kan niet wachten om er mee aan de slag te gaan :)

Tami Hewlett zei

What a lovely card! I love the embossing in the background with the brilliant red flowers. A very elegant card. Thanks for joining us a TGIF Challenges this week.

Leoni BG zei

Wat een mooie invulling van die schets! Prachtig!

Susie Wusie zei

Super gave kaartjes heb je weer gemaakt Caro!! Hmm ik geloof dat de Stampin Blends toch ook wel steeds hoger op mijn verlanglijstje komen te staan.....

Misschien vindt je deze blogposts ook leuk om te bekijken: